Tentang Kami

Tentang Kami


Kami menjalankan bisnes berkenaan jus buah. Kami menyediakan pelbagai jenis jus buah-buahan yang asli dan segar.

'' Mesti pernah terlintas dalam fikiran teringin nak merasai jus buahyang fresh atau lebih dikenali sebagai fruit shakers dan pernah ternampak dalam mana-mana sosial media betapa sedap dan menggiurkan jus-jus buah yang dihidangkan. Selain itu, dengan cuaca yang panas pada masa kini lebih mendorong kita untuk ingin merasakan jus buah yang segar sehingga membuat kita ingin tahu dimanakah terdapat penjualannya atau cara pembuatannya.. ''


Badan kita memerlukan sumber tenaga yang boleh kita peroleh melalui rehat yang cukup, tidur yang cukup, kurangnya stress, suasana yang nyaman dari alam semula jadi dan lain-lain. Tapi, adakah anda tahu bahawa zat-zat yang terdapat pada buah-buahan juga merupakan peranan penting yang boleh memberikan kita secebis tenaga tatkala kita berasa penat, haus, keletihan. Kemanisan dan kesedapan buah selalunya bergantung kepada citarasa seseorang tapi jika buah-buah tersebut dihidangkan dalam bentuk jus yang segar kita pasti akan terliur dan mempunyai keinginan untuk merasainya..


Sebenarnya jika kita ingin membuatnya sendiri dirumah pun boleh. Kerana ianya tidak sukar dan hanya memerlukan beberapa bahan untuk membuatnya disertakan dengan beberapa cara sahaja..


Cara membuat / menghidangkan jus buah yang segar dirumah

Sebagai contohnya jus buah mangga..
Bahan-bahan:


  • 1 biji buah mangga ( bergantung pada jumlah jus buah yang anda ingin hiangkan sama ada banyak atau sedikit )
  • Susu Pekat ( bergantung kepada jumlah dan kemanisan yang anda mahukan )
  • 1 cawan ais
  • 1 biji buah mangga sebagai toping jika mahu

Cara-cara:

  1.  Blend mangga, ais dan susu pekat sehingga sebati
  2.  Tuang ke dalam gelas beserta toping kiub mangga (mangga yang dipotong berbentuk kiub)
  3. Hidang!

Nampak ? mudah sahaja.. jadi tunggu apa lagi ? cubalah sekarang..

Sejurus dengan itu, kami merupakan salah satu tokoh jualan yang menghidangkan jus buah yang terdiri daripada pelbagai buah-buahan atau lebih tepat kami menggelar tokoh jualan kami sebagai ''Fruity Shakers'' . 

Comments

Popular posts from this blog

Kelebihan Buah Durian Belanda

Kelebihan Buah Pisang

Khasiat Buah Ciku